Teknoloji

Nissan, Japonya Mobilite Fuarı’nda tamamen elektrikli, yüksek performanslı Nissan Hyper Force konseptini tanıttı

Nissan, Japonya Mobilite Fuarı’nda tamamen elektrikli, yüksek performanslı Nissan Hyper Force konseptini tanıttı

Nissan, mobilitede güce yönelik her şeyi kapsayan yaklaşımını şimdi ve gelecekte sergilerken, en son Nissan Hyper modeli de dahil olmak üzere etkileyici elektrikli araç konseptleri yelpazesiyle gelecekteki müşteri ihtiyaçlarını ve yaşam tarzlarını öngörerek ve karşılayarak elektrikli araç tanıtımlarına tüm hızıyla devam ediyor. Güç.

Japonya Mobilite Fuarı’nda Nissan, beş “hiper” konsept araçtan oluşan yenilikçi serisinin ses getiren finali olan Nissan Hyper Force’u tanıttı. Fuar öncesinden bu yana her hafta bir elektrikli araç konsepti tanıtan Nissan, gelecekteki müşteri ihtiyaçlarını ve yaşam tarzlarını geniş bir yelpazede öngörerek insanların hayatlarını yenilik ve heyecanla zenginleştirme yeteneğini ortaya koydu.

Nissan Başkanı ve CEO’su Makoto Uchida basın toplantısında şunları söyledi: “Bugün sergilenen beş konsept otomobilin tümü geleceğin simgeleridir ve ‘başkalarının yapmadığını yapmaya cesaret etme’ şeklindeki kurucu ruhumuzun somutlaşmışlarıdır. Daha sürdürülebilir bir dünya yaratmak için mobilitenin ötesine geçerek elektrikli araç yeniliklerimizi geliştirdik. Elektrikli “Araçlar, tutkulardan ve hayallerden ödün vermeden herkes için daha temiz, daha güvenli ve daha kapsayıcı bir dünya yaratma geleceğimizi simgeliyor. Nissan, inovasyonun gücüyle herkesin mobilitenin heyecanını yaşayabileceği bir gelecek yaratıyor.”

 

Nissan Hyper Force, oyunun kurallarını değiştiren bir hiper elektrikli araç

Nissan Hyper Force, yarış pistinin adrenalinini arzulayan ama aynı zamanda çevreye duyarlı yarış tutkunları ve oyuncular için tasarlandı.

Tamamen elektrikli, yüksek performanslı, üstün Nissan Hyper Force, en üst düzeyde sürüş keyfinin yanı sıra günlük kullanımda da yüksek çevresel performans ve konfor sunmayı amaçlıyor.

Özünde, optimize edilmiş ağırlık dengelemeye sahip, yüksek çıkışlı, tamamen elektrikli bir aktarma organı ve hassas ve hızlı hızlanma ile 1.000 kW’a kadar güç üretebilen tamamen katı hal bataryası yer alıyor.

Güçlü kavrama kuvveti, Nissan’ın e-4ORCE dört tekerlekten çekiş teknolojisinin gelişmiş bir formu ve yüksek mukavemetli karbon içeren hafif gövde, pistlerde ve virajlı yollarda gelişmiş viraj alma ve mükemmel yol tutuşu vaat ediyor.

Geniş ve dik orantılara sahip dış tasarım, alttaki performansı yansıtan cesur geometriyle kusursuz bir şekilde birleşen şık kıvrımların bir karışımıdır. Ön ve arka lambalar gibi unsurlar Nissan’ın yüksek performanslı otomobillerine saygı duruşunda bulunuyor.

NISMO yarış ekibiyle birlikte geliştirilen dış tasarım, yüksek aerodinamik performans sağlıyor ve güçlü kavrama kuvveti üretiyor. Ön kaputun altındaki iki katmanlı aerodinamik yapı hem güçlü tutma kuvveti hem de yüksek soğutma performansı sağlıyor. Bu arada, çift seviyeli arka difüzör hava akışını en iyi şekilde kontrol eder. Ön kanatlar, ön tekerlek davlumbazı ve arka kanadın her iki ucu benzersiz aktif aero işlevselliğe sahipken, yeni geliştirilen plazma aktüatör hava ayrılmasını bastırarak virajlarda tutuşu en üst düzeye çıkarır ve iç tekerlek kaldırma işlemini en aza indirir. Hafif dövme karbon jantlar aerodinamiğe ve fren soğutmasına yardımcı olur.

Konseptin iki sürüş modu var: “R” (yarış) ve “GT” (grand touring). Moda bağlı olarak renk ve görünüm değiştirebilen grafik kullanıcı arayüzü, sürüş koşullarına uygun olarak sürücüye en gerekli bilgileri anında gösterecek şekilde tasarlandı.

R modunda kabin kırmızı renkte aydınlatılarak sürücünün etrafında odaklanan sezgisel bir kokpit oluşturularak konsantrasyonu artırılıyor. Gösterge paneli, sürücünün etrafındaki kokpit hissini artırmak için oturma alanına kadar uzanıyor. Bu arada, direksiyon simidinin etrafındaki dört uydu ekranı, lastik tutuşunu ve sıcaklığını, hava basıncını, fren rotoru sıcaklığını, güç dağıtımını ve yarış için çok pahalı olan diğer bilgileri gösteriyor.

GT modunda kabin mavi renkte aydınlatılıyor ve direksiyonu çevreleyen ekranlar uzaklaşıp bir araya geliyor. Böylece konforlu bir sürüş için klima, ses, süspansiyon ve stabilizatör ayarlarını içeren daha kolay bir bilgi-eğlence arayüzü ile sürükleyici bir deneyim sunuyor.

Dünyada bir ilk olarak süspansiyon ve stabilizatörler, sürüş sırasında ekrandan kolayca kontrol edilebilecek şekilde tasarlandı.

Sürücü ve ön yolcu koltukları hafif, son derece sert karbon fiberden yapılmıştır ve dört noktalı emniyet kemerleriyle donatılmış olup, uzun mesafelerde konforlu sürüşe olanak tanır.

Bu konsept otomobilin denkleminde güvenlik çok önemli bir rol oynuyor. Hyper LIDAR ile gelişmiş otonom sürüş ve spor sürüş için ayarlanmış bir dizi sensör sayesinde araç, hem kamuya açık yollarda hem de pistte yüksek düzeyde güvenlik sağlayacak şekilde tasarlandı.

Nissan Hyper Force’un çekiciliğini artıran şey, hem gerçek hem de sanal dünyada sorunsuz sürüş sağlayan yenilikçi artırılmış gerçeklik (AR) ve sanal gerçeklik (VR) deneyimidir. Araç durdurulduğunda sürücü, VR için kör vizörlü özel bir kask kullanabiliyor ve bu sayede zamana karşı veya çevrimiçi yarışçılara karşı rekabeti mümkün kılan modlarla oyunlaştırılmış bir sürüş deneyimine girilebiliyor. AR için iskelet vizörler kullanan sürücü, kendisini, arkadaşlarını ve hatta profesyonel sürücüleri piste götürerek sürüş becerilerini gerçek dünyadaki pistlerde güvenli bir şekilde sergileyebilir.

Performans otomobili türünde bir paradigma değişimini temsil eden Nissan Hyper Force, çevreye duyarlı müşterilerin sürekli gelişen tercihlerine hitap ediyor. Çevre dostu olması, heyecan verici performansı ve üstün güvenlik ekipmanlarıyla bu konsept, Nissan’ın yeni nesil tamamen elektrikli, yüksek performanslı üstün otomobil vizyonunu yansıtıyor.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu